Fundamentals
הרשמה מהירה לאתר

ההרשמה תאפשר קבלת עדכונים שוטפים למייל.

ההרשמה מהירה ואינה מחייבת הזדהות.

לכניסה לרישום מהיר לחצו כאן.

חישוב התשואה של תיק ההשקעות בלחיצת כפתור

חישוב תשואת תיק השקעות הוא מלאכה מייגעת הכרוכה באיסוף נתונים ועריכת חישובים שונים. כיצד נוכל לקבל את נתוני התשואה בלחיצת כפתור?

למעבר לסקירות לחצו על סמלי החברות

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מדינות שונות, שיעורי היוון שונים לגמרי.

הערכת השווי של נכסים מניבים מחושבת בד"כ כלל על ידי חלוקת ה-N.O.I בשיעור ההיוון  ( Cap Rate).

רווחיות גולמית

5/06/2011

בדף זה נסקרים מונחים פיננסיים בהם נעשה שימוש בסקירות באתר.אין לראות בסקירת מונחים אלה הגדרות פורמליות שלהם אלא נסיון לתאר את משמעותם בלשון חופשית ואנו מקווים שגם קלה להבנה.הסקירה נכונה ליום פרסומה.


רווחיות גולמית היא היחס בין הרווח הגולמי לבין המכירות.

המונח רווחיות מבטא בד"כ את היחס בין סוג הרווח הרלבנטי לבין מחזור המכירות.הרווחיות הגולמית המבוטאת באחוזים מציגה את האחוז מהמחזור אשר יוכל לשמש לכיסוי שאר קבוצות ההוצאה והרווח, ומבטאת את תנאי הסחר בהם פועלת החברה.

קיים קשר הדוק בין אופי עסקיה של חברה לבין רווחיותה הגולמית והתפעולית.רווחיות גולמית גבוהה אין פרושה בהכרח גם רווחיות גבוהה בשורה התחתונה.לדוגמא, חברות המוכרות מותגים יוקרתיים במחירים גבוהים מציגות בד"כ רווחיות גולמית גבוהה, אולם כדי ליצור את היוקרה סביב מוצריהן המאפשרת לגבות בעבורם מחירים גבוהים עליהן להוציא אחוזים גבוהים מאד ממחזור המכירות על פרסום וקידום מכירות.גם ההיפך אינו נכון - רווחיות גולמית נמוכה אין פרושה רווחים נמוכים בשורה התחתונה.

חשיבות רבה יש להשוואת הרווחיות הגולמית של חברה מסוימת לחברות אחרות מאותו ענף, וכן לשינויים ברווחיות הגולמית בין התקופות המדווחות.

שינויים ברווחיות הגולמית יכולים להצביע על מספר אפשרויות עיקריות:

  • שינויים במחירי המכירה בהם יכולה החברה למכור את מוצריה, לדוגמא, כתוצאה משינויים בביקוש, ביחודיות המוצר או מהחרפת/הקלת התחרות, או במקרה של שינוי בשער השקל מול מטבעות בהן מבוצעת המכירה.
  • שינויים בעלויות המכר, לדוגמא, כתוצאה משינוי מחירי ח"ג או בשער המטבע בו נעשות רכישות אלה.
  • שילוב של הארועים אשר מחריפים או מקזזים זה את זה.

ברווחיות הגולמית מתרחשים שינויים כל הזמן.חשוב מאד שיעור השינוי ברווחיות הגולמית וכן האם הוא מבטא מגמה לאורך זמן.

להלן מספר דוגמאות של רווחיות גולמית ותפעולית של חברות מובילות בשנת 2010 :

החברה רווחיות גולמית רווחיות תפעולית
שטראוס 38% 9%
קבוצת דלק 15% 3%
כי"ל 43% 24%
פז נפט 12% 5%
הוט 27% 9%
מטריקס 19% 9%
שופרסל 27% 5%
ג'ונסון אנד ג'ונסון 69% 27%
פרוקטר אנד גמבל 52% 20%
וול מארט 26% 6%


שימו לב לכפתורי הקישור לרשתות החברתיות. לייקים ושיתופים יתקבלו בברכה.


קראו גם את הסקירות האחרונות באתר:

 

רמי לוי וויקטורי צומחות במהירות, שופרסל צומחת באיטיות ומתייעלת - בעקבות השלל של רשת מגה.

 

 

השוק העניש שוב את אבן קיסר, האם הפעם זאת הזדמנות קניה? 

 

הצעת רכש עצמית שלישית השנה לצד השקעות ב-ADP והנפקת אגרות חוב. האם איידיאו תהפוך לאופציה על ADP? 

 

מדד נדל"ן 15 - איזה מניות הוא כולל, איך נקבע משקל המניות במדד ואיך ניתן להשקיע בו.


 

 

דרג את הכתבה
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים
הדפסשלח לחברהוסף תגובה
דרונט בניית אתרים