על החברה
דלתא עוסקת בעיצוב, פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי הלבשה תחתונה וגרביים, ובגדי ספורט לנשים, גברים וילדים.
ב-2 ביולי 2012 רכשה החברה את Schiesser הגרמנית בעלת מותג ההלבשה התחתונה המוביל בגרמניה, תמורת 68 מ' אירו.
מכירות החברה הסתכמו בשנת 2013 בכ-975 מ' $, עליה של 19%, שנה חמישית ברציפות של עליה במכירות.נתונים אלה כוללים את פעילותה של שיסר במשך כל השנה.ללא שיסר אשר נרכשה באמצע 2012 עלו המכירות ב-9%.
56% מהמכירות הן בצפון אמריקה, 16% באירופה (ללא גרמניה), 16% בגרמניה, ו-11% בישראל.
פעילות החברה כוללת מכירות על בסיס של Private Label עבור חברות בינלאומיות אשר הידועות בהן הן נייקי, הוגו בוס, קלוין קליין, טומי הילפיגר וטריומף, ולרשתות בינלאומיות מובילות - וול מארט, ויקטוריה סיקרטס, מרקס אנד ספנסר, ועוד (ראה בהמשך).
חלקן של מכירותיה הממותגות של החברה הכוללות בעיקר את מותגי דלתא בישראל ושיסר באירופה אשר בבעלותה, וכן מותגים הנמצאים בידי החברה בזכיינות, עלה מ-40% בשנת 2012 ל-50% ב-2013, וחלקן של המכירות על בסיס Private Label ירד מ-60% ל-50%.
החברה שואפת להגדיל את המכירות הממותגות ואת חלקן המחזור.לאחרונה חתמה החברה על הסכמי מיתוג עם מרקו פולו ולקוסט.הסכמים אלה יכנסו לתוקף בשנת 2015.
המכירות לקטגורית נשים מהוות 45% מהמכירות, לגברים - 22%, מכירות גרביים - 19%, מכירות מוצרי ילדים- 14%.
עפ"י דוח דירוג של חברת מידרוג מיולי 2013 לחברה תלות בשלושה לקוחות מובילים אשר כרבע מהמכירות וכשליש מהרווח התפעולי של החברה נובעים מהפעילות מולם.ככל הנראה מדובר בוול מארט, נייקי, וויקטוריה סיקרטס.
76% מהיצור מבוצע במיקור חוץ ורק 25% מיצורים על ידי החברה.
לחברה אסטרטגיה של התרחבות על ידי רכישות בצפון אמריקה ולאחרונה גם באירופה עם רכישת שיסר.בשנת 2011 ניהלה החברה מו"מ שלא עלה יפה לרכישת פעילות הג'ינס של קבוצת Jones
האמריקנית.סכום ההשקעה המתוכנן ברכישה היה 350 - 400 מ' $.
הבעלות על החברה מתחלקת כך - אייזיק דבח-49.84%, יורשי דב לאוטמן ז"ל-10.51%, קרן סטרלינג - 6.41% (מנוהלת ע"י אייזיק דבח עבור בעלי מניות אחרים), מוסדיים-7.69%, הציבור-25.19%.
מתחילת השנה עלו מניות החברה ב-12% וב-12 החודשים האחרונים ב-103%. החברה נסחרת בשווי שוק של 2.517 מיליארד ש"ח.
מגזרי הפעילות
החברה פועלת בארבעה מגזרי פעילות:
דלתא USA- מכירות מגזר זה המכוונות לפלח השוק העממי מיועדות בעיקר לרשתות גדולות בארה"ב על בסיס של PL וכן של מכירות ממותגות על פי הסכמי זכיינות.כמו כן מיועדות מכירות מגזר זה לבריטניה על בסיס PL.
המכירות לוול-מארט הנכללות במגזר זה בשנת 2012 הסתכמו ב-108.5 מ' $ והיוו 13.3% מסך המכירות של החברה, ועלו ל-114.7 מ' דולר, עליה של 6.5%, 11.8% ממכירות החברה.החברה מוכרת לוול-מארט מגוון מוצרים על בסיס מותגים פרטיים שלה, וכן מותגים שדלתא מנהלת על בסיס זכיינות. בשנת 2012 היוו המכירות לוול-מארט כשליש ממכירות דלתא ארה"ב, ובשנת 2013 כ-28%.
לקוחות בולטים נוספים - רשת Marmaxx אשר המכירות אליה הסתכמו ב-2012 ב-53.6 מ' $ (כ-16% ממכירות המגזר באותה שנה) ורשת Target לה מכרה החברה בסך של 32.3 מ' $ (כ-10%). כ-60% ממכירות מגזר השוק העממי בארה"ב בשנת 2012 יועדו אפוא לשלושה לקוחות. נתוני המכירות לרשתות Marmaxx ו-Target הוצגו ב-2012 בהערכת שווי לדלתא ארה"ב לצורך בחינת ערך המוניטין ואינם מוצגים בדוחות החברה.
חטיבה גלובלית פלח שוק עליון - מכירות מגזר זה מיועדות לרשתות קמעונאיות ולמותגים מובילים בארה"ב ובארופה בעיקר על בסיס PL. הלקוחות הבולטים במגזר זה הם נייקי וויקטוריה סיקרטס.
דלתא ישראל - מכירה ממתוגת באמצעות רשת החנויות של החברה (74% מהמכירות) המונה 145 חנויות, וכן באמצעות מכירה לרשתות (26%).
שיסר - מכירות עם שם המותג שיסר של מוצרי הלבשה תחתונה בעיקר בגרמניה.68% מהמכירות הן באמצעות סיטונאים ו-32% באמצעות הקמעונאית של החברה - 19 חנויות ו-61 חנויות מפעל.שיסר נרכשה ב-2012 ואוחדה בדוחות החברה החל מיולי 2012.
ראו מכירות ורווח תפעולי במגזרים אלה בהמשך הסקירה.
תוצאות שנת 2013
להלן תמצית התוצאות לשנת 2013 ותחזית החברה לשנת 2014, ללא סעיפים חד פעמיים, באלפי דולר:
רווח והפסד: |
שינוי |
2014E* |
שינוי |
2013 |
2012 |
מכירות |
8% |
1,050,000 |
19% |
974,719 |
817,782 |
רווח גולמי |
- |
- |
40% |
294,293 |
210,492 |
רווחיות גולמית |
- |
- |
- |
30.2% |
25.7% |
רווח תפעולי |
15% |
78,000 |
34% |
67,922 |
50,658 |
רווחיות תפעולית |
- |
7.4% |
- |
7.0% |
6.2% |
Ebitda |
11% |
96,000 |
33% |
86,200 |
64,800 |
הוצאות מימון נטו |
- |
- |
23% |
10,981 |
8,925 |
רווח נקי לפני סעיפים חד-פעמיים |
20% |
53,000 |
30% |
44,254 |
33,920 |
רווח מדולל למניה |
15% |
$2.02 |
28% |
$1.75 |
$1.37 |
* תחזית החברה.
להלן התפלגות המכירות באלפי דולרים לפי אזורים גאוגרפיים:
איזור |
שינוי |
2013 |
מסה"כ |
2012 |
מסה"כ |
צפון אמריקה |
12% |
542.6 |
56% |
483.4 |
59% |
גרמניה |
84% |
157.9 |
16% |
86.0 |
11% |
שאר אירופה |
2% |
156.4 |
16% |
153.9 |
18% |
ישראל |
23% |
111.3 |
11% |
90.4 |
11% |
אחרים |
59% |
6.5 |
1% |
4.1 |
1% |
סה"כ |
19% |
974.7 |
100% |
817.8 |
100% |
להלן נתוני רו"ה עפ"י דיווח מגזרי, באלפי דולר (לפני ביטול מכירות בין חטיבתיות, התאמות לרווח התפעולי וסעיפים חד פעמיים):
דיווח מגזרי |
שינוי |
2013 |
2012 |
דלתא ארה"ב - מכירות: |
18% |
402,583 |
339,847 |
רווח: |
100% |
23,984 |
12,004 |
חטיבה גלובלית פלח שוק עליון - מכירות: |
(6%) |
274,576 |
292,492 |
רווח: |
10% |
24,704 |
22,402 |
דלתא ישראל - מכירות: |
24% |
111,218 |
89,719 |
רווח: |
36% |
8,446 |
6,204 |
שיסר- מכירות |
95% |
193,974 |
99,367* |
רווח: |
27% |
14,659 |
11,527* |
* החל מ-1 ביולי 2012.
הנתונים המרשימים ביותר הם נתוני הפעילות בצפון אמריקה - עליה של 12% במכירות באזור כולו, של 18% במכירות דלתא ארה"ב, והכפלת הרווח התפעולי של דלתא ארה"ב.
המכירות בגרמניה עלו בשיעור חד בעקבות פעילותה של שיסר, אולם בשאר מדינות אירופה היתה עליה מזערית של 2%. מכירות שיסר עלו בשיעור חד בעקבות הפעילות בשנת 2013 כולה לעומת פעילות במשך חצי שנה אשתקד. על בסיס נתוני פרו-פורמה לשנת 2012 עלו מכירות שיסר ב-10%.
במכירות החטיבה הגלובלית של פלח השוק העליון אשר מוצריה נמכרים בארה"ב ובאירופה חלה ירידה של 6%, כתוצאה מהחולשה באירופה.הרווח התפעולי דוקא עלה ב-10%.
דלתא ישראל הציגה עליה נאה במכירות וברווח התפעולי.
הגידול ברווחיות הגולמית נובע מפעילותה של שיסר במשך כל השנה בעוד שבשנת 2012 פעילות שיסר במסגרת החברה היתה במשך חצי שנה.בפעילות הממתוגת של שיסר שהינה בבעלות החברה ולא בזיכיון שיעור הרווחיות הגולמית גבוה מזה של פעילות ממותגת בזיכיון ושל פעילות על בסיס Private Label.
בכל מגזרי הפעילות חלה עליה ברווח התפעולי.
שורה תחתונה
שווי השוק של החברה נכון למועד הסקירה הוא של כ-2.5 מיליארד ש"ח.
על בסיס רווחי 2013 ללא סעיפים חד פעמיים נסחרת החברה במכפיל רווח של 16, לא זול, אולם על בסיס תחזית החברה לשנת 2014 נסחרת החברה במכפיל רווח של 13.4.
נתוני התחזית לשנת 2014 נראים סבירים:
עליה של 8% במכירות הדומה לעליה בשנת 2013 ללא שיסר, וכן לגידול במכירות שיסר על בסיס פרופורמה.
רווחיות תפעולית של 7.4% ביחס ל-7% ב-2013, יחס Ebitda למחזור של 9.1% לעומת 8.8%, יחס רווח נקי למחזור של 5% ביחס ל-4.54%. מדובר אפוא בהמשך צמיחה מוטית עליה במכירות עם התיעלות קלה.
לחברה הון עצמי המהווה 49% מסך המאזן, ויחס Cap rate של 13% (עפ"י נתוני החברה). אגרות החוב של החברה מדורגות על ידי מידרוג בדירוג של A2.
איתנותה הפיננסית של החברה תאפשר לה רכישות נוספות כמו גם מיחזור של חוב קיים בריבית נוחה.לחברה שלוש אגרות חוב בריבית שקלית קבועה: אג"ח כ' עם מח"מ של 1.36 שנים ותשואה של 2.04%, אג"ח ה במח"מ של 3.85 שנים ותשואה של 2.73%, ואג"ח א' במח"מ של 6.52 שנים וריבית של 4.46%.
לחברה סיכון עסקי גבוה הקשור לתלותה הגבוהה במספר לקוחות מובילים, בעיקר וול-מארט, נייקי, וויקטוריה סיקרקטס.
למרות עליה של 100% בשנה האחרונה מחירה של החברה סביר, אם כי לא זול.החברה ממשיכה לרכוש מותגים ולקבל זכינונת למותגים נוספים, אולם אלה כבר נכללים בתחזית ל-2014 (פרט למרקו פולו וללקוסט שההסכם איתן יתחיל ב-2015).
החברה מחפשת באופן אקטיבי השקעות נוספות להגדלת פעילותה, ואנחנו רוצים להחזיק במניה כשזה יקרה.
סקירה זאת מהווה הבעת דעה בלבד, אינה בבחינת יעוץ להשקעה בניירות ערך, והכותב אינו בעל רישיון לייעוץ בתחומים הנסקרים.על כל החלטת השקעה להתקבל בהתחשב בנתוניו האישיים של כל משקיע.נכון למועד הסקירה הכותב מחזיק בניירות ערך הנסקרים, ועשוי מפעם לפעם לקנות ולמכור ניירות ערך אלה.נתוני הסקירה נכונים למועד פרסומה.בקריאת הסקירה נותן הקורא את הסכמתו לתנאי השימוש באתר.