על רקע הסנטימנט השלילי השורר בשוק ביחס לענף הקמעונאות המסורתי כתוצאה מהתחזקות הרכישות המקוונות, פוקס ויזל ממשיכה לאסוף מותגים בינלאומיים מובילים לצד מוצרי הבייסיק שמהם נבנתה החברה, ונכנסת בעצמה לתחום המכירות המקוונות.
פוקס דווחה היום לבורסה כי היא מנהלת משא ומתן מתקדם עם חברת Urban Outfitters Inc להקמה ולהפעלת חנויות של Urban בישראל ולמכירתם באתר סחר רב מותגי הנמצא בימים אלה בשלבי הקמה.
פוקס דיווחה הבוקר לבורסה כי נחתם הסכם עם חברת Nike לקבלת זכיון לא בלעדי לפיו העניקה Nike לחברה זכיון להקמת רשת חנויות בישראל לממכר פריטי הנעלה וביגוד ספורט של המותג Nike.
משמעות הזכיון הלא בלעדי היא כי פוקס תתחרה לא רק במותגים אחרים אלא גם בזכיינים אחרים של Nike בישראל.
קבלת הזכיון למותג מנגו היא התפתחות חיובית ומשמעותית לפוקס ויזל אשר תגדיל את מחזור המכירות והרווח התפעולי ותעצים את כוחה מול הקניונים. פוקס פרסמה תכנית אסטרטגית שאפתנית לצמיחת רשת החנויות שלה.
לאחר רבעון ראשון שחון תרתי משמע ברבעון השני הציגה פוקס עליה נאה במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, אולם עליה חדה בהוצאות מכירה ושיווק קיזזה עליות אלה.
ירידה של 15% במחיר מנית פוקס מתחילת השנה מעידה שיתכן שהשוק מעריך כי צמיחת החברה מעתה ואילך לא תהיה גבוהה כבעבר.
את הרבעון הראשון של שנת 2014, תרצה פוקס בודאי לשכוח.ירידה של13% במכירות הביאה לירידה של 90% (!) ברווח התפעולי.חלק החברה ברווחי החברות הבנות המוצגים על בסיס אקוויטי (כלומר, חלק החברה ברווח הנקי) צנח אף הוא ב-62%, והרווח הנקי ב-72%.
התוצאות העסקיות של פוקס למחצית הראשונה של 2013 היו טובות מאד (סקירה על כך תתפרסם בקרוב), אולם נתון אחד הדאיג אותנו - גובה המלאי.מלאי גבוה מעמיס על החברה צורכי מימון והוצאות מימון, ויוצר סיכון להפחתת שווי המלאי, בעיקר בחברה העוסקת באופנה.
לאחר ריצה של 59% מתחילת השנה, של 90% בשנה האחרונה ו-164% בשנתיים האחרונות השאלה היא האם לא הגיעו מניות החברה פחות או יותר לשיא, למרות התוצאות העסקיות הטובות.
תוצאות הרבעון הראשון מרשימות ביותר ומצביעות על גידול של 41% במכירות, שיפור קל ברווחיות הגולמית, ויותר מהכפלת הרווח התפעולי והרווח הנקי.
בסקירה האחרונה על החברה בחודש יוני הדגשנו את מכפיל הרווח הנמוך בו נסחרה החברה באותה עת.
עתה, שני רבעונים קדימה, ולאחר שמנית פוקס קפצה ב-19% והחלה בשיווק מוצרי אמריקן איגל, ממשיכה החברה להניב תוצאות טובות.עם זאת, תוצאות מגזר האופנה ואופנת הבית הורעו באופן ניכר ברבעון השלישי.