הדוח הכספי לרבעון הראשון של השותפות המוגבלת מטרנה תעשיות, בעלת המותג מטרנה, פורסם לפני מספר ימים.
להלן עיקרי הנתונים מתוך הדוח:
-
מכירות מטרנה ברבעון הראשון של 2011 הסתכמו ב-87,092 מ' ש"ח, גידול של 22.6%.
-
הרווחיות הגולמית היתה של 47.2% לעומת 46.3% ברבעון הראשון של 2010.
-
הרווח התפעולי הסתכם ב-14,574 אלפי ש"ח, זינוק של 72.7%.
-
הסיבה לזינוק ברווח התפעולי היא גידול בהוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות בשיעור של 8.6% בלבד, נמוך בהרבה משיעור הגידול במכירות.
-
הרווחיות התפעולית ברבעון היתה רווחיות חריגה של 16.7%.ברבעון המקביל אשתקד היתה הרווחיות התפעולית 11.9%.
-
הרווח הנקי לתקופה הסתכם ב-13,936 אלפי ש"ח, גידול של 67.8%.המס אינו משולם ע"י השותפות אלא ע"י השותפים עצמם.
הן מוצרי מעברות והן אסם אינן מציינות את הסיבה לגידול החד במכירות.קשה להאמין כי מדובר בגידול כמותי במכירות ויתכן שהסיבה היא עלייה במחיר המוצרים לתינוקות.
לשוק עומדות להכנס שתי חברות נוספות - יצרנית הפורמולות האמריקנית PBM באמצעות חברת התרופות פריגו, וחברת Nutricia מקבוצת דנונה באמצעות חברת טבע.ראה סקירה על כך באתר The Marker.
קישורים לסקירות קודמות על רכישת מטרנה ע"י אסם ועל חברת מוצרי מעברות ראה בסוף עמוד זה.