כתבה על כך מאת Mark Kolakowski התפרסמה אתמול באתר Investopedia (לקישור לכתבה לחצו כאן).
התקופה בה חושבו ההפסדים מההימור הכושל מתחילה ב-21.8.17. בתאריך זה הגיע ה-ETF העוקב אחר מגזר הקמעונאות (סימול XRT) לנקודת שפל של ארבע שנים, כתוצאה מאפקט אמזון וסגירת אלפי חנויות, ומסתיימת ב-20.2.19. מתברר שההתפתחויות בתחום הקמעונאות המסורתית היו הרבה יותר תנודתיות מצפיות המשקיעים. התכווצות הענף לא נעשית "במכה אחת", אלא בהדרגתיות המלווה בירידות במניות הקמעונאות, אך גם בעליות.
בתקופה זאת של 18 חודשים עלה ה-ETF העוקב אחר מגזר הקמעונאות ב-23.1%, והסב למוכרים בחסר הפסד מצטבר של 11.9 מיליאד דולר. הסכום אינו כולל את אמזון, אך הוא כולל גם פעילות קמעונאית מקוונת. למוכרים בחסר של 12 החברות שנסקרו בכתבה נגרם הפסד של 7.6 מיליארד דולר.
הכותב מציין כי בעוד שישנו היקף רחב של פשיטות רגל בתחום הקמעונאות, חברות מובילות כמו וולמארט (סימול WMT) לדוגמא, המשלבות רצפת מכירה מסורתית, מסחר מקוון, ומדיות חברתיות הגיעו לתוצאות החזקות ביותר מזה שנים.
ומה באשר לעתיד? ובכן לגבי העתיד נצטרך לשבור את הראש בעצמנו. הכותב מציין כאן רק את הידוע : קיים עודף שטחי מסחר שנוצר בעקבות אפקט אמזון, חברות שלא תתאמנה את עצמן לעידן הדיגיטלי לא תשרודנה.
סקירה זאת מהווה הבעת דעה בלבד, אינה בבחינת יעוץ להשקעה בניירות ערך, והכותב אינו בעל רישיון לייעוץ בתחומים הנסקרים.על כל החלטת השקעה להתקבל בהתחשב בנתוניו האישיים של כל משקיע.נכון למועד הסקירה הכותב אינו מחזיק בניירות ערך הנסקרים, אך עשוי מפעם לפעם לקנות ולמכור ניירות ערך אלה.נתוני הסקירה נכונים למועד פרסומה.בקריאת הסקירה נותן הקורא את הסכמתו לתנאי השימוש באתר.
שימו לב לכפתורי הקישור לרשתות החברתיות. לייקים ושיתופים יתקבלו בברכה.